Thursday, June 23, 2011

BAGAIMANA TERJADINYA JERAWAT?


Jerawat merupakan masalah umum yang terjadi.Juga disebut “ance vulgaris”.Kebanyakan orang yang mempunyai masalah jerawat adalah daripada golongan remaja dan orang dewasa.Kebiasaan terjadinya jerawat adalah disebabkan beberapa factor antaranya minyak berlebihan di kulit muka,pori-pori tersumbat,pertumbuhan bakteria dan radangan kulit juga persekitaran yang kotor.
Kelebihan minyak disebut “sebum”.Minyak diproses oleh kulit untuk mengelak daripada kulit menjadi kering.Tetapi apabila kulit mengeluarkan minyak yang berlebihan ianya tidak dapat mengalir di permukaan kulit dan akan menyebabkan pori-pori muka tersumbat.
P.acnes adalah bacteria yang dapat berkembang di dalam kulit apabila kulit kita berminyak lebih dan itu akan terjadinya peradangan.Peradangan akan menyebabkan black head dan white head..
Mencuci dan menggosok kulit secara berlebihan tidak akan mencegah dan megubati jerawat tetapi sebaliknya.Anda seharusnya mencuci wajah dengan lembut sekurang-kurangnya 2 kali sehari dan bilas dengan air suam.hal ini dapat  membantu menghilangkan “sebum” yang penyebab terjadinya jerawat.




bagi menyelesaikan semua masaalah jerawat, kulit berminyak, black head and white head, pori pori terbuka gunalah produk zubides iatu sabun cocoa butter soap dan herbal beauty soap . saksikanlah pernghasilan yang begitu cepat dan berkesan. untuk keterangan lanjut sila hubungi 0122050719/0125823889 kami sedia membantu.atau layari blog zubides.blogspot.com.terima kasih...

No comments:

Post a Comment